Anne sütü IQ seviyesini yükseltiyor
Araştırma ekibinin başkanı Prof. Jake Najman, araştırmaya 1981′de başladığını ve çocukların annelerinin hamilelikleri sırasından itibaren izlendiğini belirtti.
Zaman içinde anne ve bebeğin sağlığındaki değişimler gözlendi. Anne sütündeki omega yağ asitleri bebeğe entelektüel bir avantaj sağlayabilir. Anne sütü ve zeka ilişkisine Prof. beş yaşında olduklarında sözel testlerle zekáları ölçüldü. Bebekler altı aylık olduğunda anne sütü alıp almadıkları sorgulandı. Evlilik, ekonomik koşullar, ebeveynlerin eğitim düzeyi, annenin duygusal durumu gibi faktörler de dikkate alındı, ama anne sütü ve zeká arasındaki bağlantı değişmedi. Araştırmada 3880 çocuğu incelendi ve anne sütünün zekada ortalama sekiz puanlık bir artışa neden olduğu belirlendi. Algılaması daha hızlı gelişiyor. Najman şu açıklamayı getirdi: ‘‘Anne sütüyle beslenen bebeklerin anneyle daha güçlü bir yakınlığı oluyor. 14′üne geldiklerinde de performansları gözden geçirildi ve 21 yaşlarında bu avantajın sürüp sürmediğinin de araştırılacağı belirtildi.Avustralya’da yapılan bir araştırma, anne sütüyle beslenen bebeklerin biberonla beslenenlere kıyasla daha zeki olduklarını ortaya koydu. Brisbane Üniversitesi’nin 20 yıllık kapsamlı araştırması, anne sütünün yararlarını bir kez daha gözler önüne serdi. Anne sütünün bağışıklığa karşı daha fazla direnç veren maddeler içerdiği ve böylece bu bebeklerin daha az hastalandıkları, daha hızla geliştikleri de söylenebilir.
Anne sütü IQ’yu artırıyor
Avustralya’da yapılan bir araştırma, anne sütüyle beslenen bebeklerin biberonla beslenenlere kıyasla daha zeki olduklarını ortaya koydu.
Brisbane Üniversitesi’nin 20 yıllık kapsamlı araştırması, anne sütünün yararlarını bir kez daha gözler önüne serdi. Araştırmada 3880 çocuğu incelendi ve anne sütünün zekada ortalama 8 puanlık bir artışa neden olduğu belirlendi. Araştırma ekibinin başkanı Prof. Jake Najman, araştırmaya 1981′de başladığını ve çocukların annelerinin hamilelikleri sırasından itibaren izlendiğini belirtti. Zaman içinde anne ve bebeğin sağlığındaki değişimler gözlendi. Bebekler 6 aylık olduğunda anne sütü alıp almadıkları sorgulandı. 5 yaşında olduklarında sözel testlerle zekáları ölçüldü. Evlilik, ekonomik koşullar, ebeveynlerin eğitim düzeyi, annenin duygusal durumu gibi faktörler de dikkate alındı, ama anne sütü ve zeká arasındaki bağlantı değişmedi. 14′üne geldiklerinde de performansları gözden geçirildi ve 21 yaşlarında bu avantajın sürüp sürmediğinin de araştırılacağı belirtildi. Anne sütü ve zeka ilişkisine Prof. Najman şu açıklamayı getirdi:
‘‘Anne sütüyle beslenen bebeklerin anneyle daha güçlü bir yakınlığı oluyor. Algılaması daha hızlı gelişiyor. Anne sütündeki omega yağ asitleri bebeğe entelektüel bir avantaj sağlayabilir. Anne sütünün bağışıklığa karşı daha fazla direnç veren maddeler içerdiği ve böylece bu bebeklerin daha az hastalandıkları, daha hızla geliştikleri de söylenebilir.’’


